רישום חברה




    תודה על פנייתך, משרדנו ייצור עמך קשר בהקדם

    תודה על פנייתך, משרדנו ייצור עמך קשר בהקדם

    רישום חברה

    רבים רואים ברישום חברה אקט טכני, אבל לאופן רישום החברה יכולות להיות משמעויות רבות בהקשר העתידי של הישות העסקית שנבראת ממנו, כמו גם השלכות שיכולות להיות דרמטיות על רווחתם וזכויותיהם של בעלי העניין בה. הסיטואציה מזכירה במידה מסוימת עריכה של חוזה. העקרונות חוזרים על עצמם ובדרך כלל, כשהכול מתנהל על פי התרחיש הצפוי, החוזה מעלה אבק במגירה. אבל, ברגע שצצה בעיה וכולם רצים לבדוק את 'האותיות הקטנות', מתגלה ההבדל בין חוזה חכם שנתפר למידות הלקוחות והסיטואציה ובין סתם חוזה סטנדרטי.

    כך גם בהליך הקמה ורישום של חברה, במסגרתו ישנה חשיבות רבה לאופן עריכת הסכם מייסדים, תקנון חברה ועוד.

     

    למה חשוב לערוך הסכם מייסדים?

     

    בהנחה שהחברה מוקמת על ידי כמה גורמים או שותפים, חשוב מאוד להגדיר באופן בהיר את הזכויות, החובות ויחסי הגומלין ביניהם. זה מתחיל מהגדרת אחוז האחזקה של כל אחד מהשותפים, ממשיך באחריות המוטלת על כל אחד מהם, בסייגים, תנאים, מנגנוני קבלת החלטות ופתרון סכסוכים. כמובן שהסכם מייסדים שנועד לתת מענה אופטימלי לכל השותפים/מייסדים אינו יכול להתבצע בשיטת ההעתק הדבק. לכן, למרות שעבור עין בלתי מקצועית הסכמי שותפים רבים מושתתים על אותם עקרונות, חשוב להיוועץ בעורך דין שמכיר היטב הן את דיני החברות והן את הסיטואציה הספציפית שהביאה להקמת החברה על כל הנגזרות המשפטיות והכלכליות שלה.

     

    הסכם מייסדים מקצועי והוגן יכול לחסוך הרבה כאב לב (וכסף) בהמשך הדרך, בין אם החברה הצליחה ומפיקה רווחים רבים ואף נמכרת ובין אם במקרה בו נאלצים הבעלים לנקוט בהליך פירוק חברה. גם פה, הסתמכות על איש מקצוע מתחום המשפט האזרחי מסחרי בזמן עריכת הסכם המייסדים יכולה להתגלות כצעד נבון ששומר בהגינות על האינטרסים של כל הצדדים להסכם.

     

    מה זה תקנון חברה?

     

    כמו בעניין הסכם המייסדים גם כשעורכים תקנון חברה מומלץ לעשות זאת באופן התואם את צרכי השותפים והחברה העתידה לקום. לעיתים מייסדי החברה מחליטים לעגל פינות ולחסוך, ומתייחסים לרישום חברה כאל טופס טיולים טכני, משתמשים בתקנון המצוי כדי לדלג על המשוכה הפרוצדוראלית, ולא חושבים על ההשלכות.

     

    תקנון חברה הוא מסמך קריטי. זה המסמך שמגדיר את מהות החברה ומטרותיה. לכל חברה יש מטרות ספציפיות והתקנון צריך לשקף זאת, שכן על פי דין חברה אינה יכולה לבצע פעולות הנוגדות את מטרותיה. כמו כן, במסגרת תקנון החברה מסדירים המייסדים את מערכת היחסים בינם לבין עצמם, וכן בינם לגבי כל בעלי מניות עתידיים בחברה.  חברה שהוקמה בחופזה ולא השקיעה בעריכת תקנון התפור למידותיה ותואם את צרכיה עשויה למצוא את עצמה בבעיה קשה, בין היתר מאחר ששינוי תקנון אינו דבר שניתן לעשות כלאחר יד, אלא הדבר כרוך בפרוצדורה מיוחדת. לכן, את מלאכת עריכת תקנון החברה יש להפקיד רק בידי עורך דין שיש לו ניסיון רב בכך.

     

    למה חשוב להתייעץ עם עורך דין שהוא מומחה בהקמת חברה?

     

    בסופו של יום הקמת חברה אינה סתם פרוצדורה טכנית, וחברה שתוקם באופן מסודר תשפר משמעותית את סיכויי ההצלחה שלה. המפתח לכך הוא יועץ משפטי שיש לו המנוסה בהקמת חברות.

     

    הקמת חברות בארץ ובחו"ל הנה אחת החוזקות שיש למשרד עו"ד עופר רוזנבלום להציע. הניסיון שלנו בכל תחומי המשפט האזרחי מסחרי, ההיכרות המעמיקה עם דיני החברות ותחומים משיקים לה (ליווי יזמים וסטרטאפים, דיני אינטרנט ועוד) יחד עם התפיסה שלנו את המקצוע, הגורסת ששירותים משפטיים צריכים להישפט גם ככלי עסקי שמשרת את הלקוח וחוסך לו הוצאות, הפכו אותנו למשרד שמצטיין במתן פתרונות יצירתיים ומעטפת ליווי כוללת ומושלמת בהקמת חברות. לייעוץ בנושא הקמת חברה צור קשר.

     

    5/5 - (4 votes)