זכיינות וזיכיון




    תודה על פנייתך, משרדנו ייצור עמך קשר בהקדם

    תודה על פנייתך, משרדנו ייצור עמך קשר בהקדם

    חוזה זכיינות וזיכיון – כך תסדירו הסכם משפטי שיגן עליכם

     

    זכיינות היא שיטת עבודה בה חברה בעלת מוניטין ומותג ידועים מעניקה לזכיין את הזכות להשתמש בסימני מסחר של החברה, בשיטות עבודה ושיטות עסקיות שהוכיחו את עצמן ובמוניטין שרכשה, כל זאת  לזמן מוקצב ובתמורה לתשלום שנקבע מראש. לחוזה זכיינות השפעה ישירה על אופי העבודה ועל ההשקעה הנדרשת מצד הזכיין, וכן על הרווחיות וההיתכנות הכלכלית של הזכיינות הן עבור הזכיין והן עבור המזכה. בכדי שהזיכיון יעבוד בצורה הטובה ביותר עבור כל הצדדים, חשוב לנסח הסכם זכיינות מדוקדק ומדויק.

     

    דיני זכיינות

     

    הסכם זכיינות | זיכיון | הסכם זיכיוןבמדינת ישראל אין חקיקה ספציפית העוסקת בזכיינות, והמושג דיני זכיינות הוא בעצם אסופה של דינים ותקנות מתחומים שונים. התחומים מהם לקוחים דינים רלוונטיים לסוגיית הזכיינות הם דיני חברות, דיני חוזים, דיני הגבלים עסקיים ומשפט מסחרי. כל אלו יחדיו נשזרים לאסופת דינים המהווה את דיני הזכיינות.

     

    הסכם זכיינות

     

    חוזה הזכיינות קובע את דרך העבודה של הזכיין, את ההתנהלות העסקית בין הזכיין והמזכה ואת הדרישות בהן על הזכיין לעמוד. רוצים חוזה זכיינות הוגן? אנו ממליצים לכם להיעזר בשירותיו של עורך דין זכיינות, שיסייע לכם בניסוח ההסכם שישמור על האינטרסים המשפטיים שלכם.

    • דרך עבודה – מידת הכפיפות של הזכיין למזכה, מידת החופש של הזכיין לבחור בספקים, רמת השירות, התפריט במידה ומדובר בזכיינות בתי קפה או זכיינות אוכל וכן הלאה.
    • התנהלות עסקית – הגדרת סכום ראשוני שישלם הזכיין עבור הזכיינות, ובנוסף לכך סכום חודשי, כאשר ברוב המקרים מדובר באחוזים ממחזור העסק. כמו כן יגדיר ההסכם את אפשרות הפרישה של הזכיין או העברת הזכיינות לזכיין אחר, וכן את הקשר של הזכיין למצבה הכלכלי של החברה המזכה, כמו למשל מה קורה במצב בו החברה המזכה פושטת את הרגל.
    • דרישות – הכשרות אותן אמור הזכיין לעבור, ידע וניסיון שעליו להוכיח, בדיקת התאמתו לתפקיד, וכל דרישת התאמה אחרת שמציבה החברה המזכה.

     

    חשיבותו של הסכם זיכיון

     

    במקרה של חילוקי דעות ואי הסכמות בין הזכיין למזכה, הסכם זיכיון הוא החוזה על פיו ייבחן הסכסוך בבית המשפט. בין אם מדובר בזכיינות תחנת דלק, זכיינות אופנה או כל זכיינות אחרת, לניסוח קפדני של הסכם הזכיינות חשיבות ניכרת, ואין לחתום על חוזה שכזה מבלי להיוועץ בעורך דין חוזים המומחה בתחום הזכיינות. קיימות חברות שונות המציעות זכיינות למכירה בישראל, ולכל חברה חוזה זכיינות לדוגמא משלה. עורך דין זכיינות יעזור לך להתאים כל הסכם זכיינות לדוגמה לתנאים הרלוונטיים במציאות, כך שיתקבל חוזה זכיינות הוגן, שיאפשר לך כזכיין להפעיל את העסק ברווחיות, ולחברה המזכה להרוויח את המקסימום מן העסקה.

     

    סוף מעשה בהסכם זכיינות מקצועי תחילה

     

    בכדי שהתוכניות שלכם יתממשו ותזכו להפעיל עסק מצליח בזיכיון, פנו לעורך דין זכיינות עוד היום. עורך דין עופר רוזנבלום הוא בעל ניסיון ומומחיות בתחום זיכיון והסכמי זכיינות, וישמח להעניק לכם ייעוץ וליווי משפטי שיבטיח הסכם זכיינות שיגן עליכם אם תזדקקו לכך בעתיד. לפרטים נוספים ולקביעת פגישה ניתן להשאיר פרטים באתר, או להתקשר לטלפון: 073-3744405 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    5/5 - (5 votes)