גניבת עין והפרת זכויות יוצרים ברשת- למי כדאי לפנות ומהן ההמלצות להתמודדות עם התופעה

גניבת עין והפרת זכויות יוצרים

גניבת עין היא חלק מן העוולות הנכללות תחת הכותרת מסחר בלתי הוגן, ונחשבת לעילה לתביעה כיוון שהיא פוגעת ברווחים ובמוניטין של המותג המקורי, וגם מהווה פגיעה בקניין הרוחני שלו, בדומה להפרת זכויות יוצרים בגין שימוש ביצירה של אדם או חברה ללא קבלת אישור מבעל זכויות היוצרים. היא מהווה למעשה הפרת זכויותיהם של יוצרים באינטרנט שהפכה לתופעה נפוצה בימינו, ולכן חשוב לדעת כיצד להתמודד איתה.

מהי גניבת עין הלכה למעשה?

גניבת עין | הפרת זכויות יוצרים | עורך דין זכויות יוצרים | עורך דין קניין רוחניגניבת עין זוהי פעולה המכוונת לגרום לאדם או לציבור לחשוב כי המוצר או השירות אותו אתה מספק הם מוצר או שירות של חברה ידועה בעלת מוניטין. הדבר נעשה בדרך כלל בעזרת חיקוי של סימנים ויזואליים המזוהים עם המוצר בעל המוניטין. ההשלכה של פעולה זו פוגעת בהכנסות החברה המייצרת את המוצר המקורי והאיכותי, ומנצלת באופן ציני את המוניטין של חברת המקור, אשר נבנה בעמל ועבודה קשה, להפקת רווחים קלים. בנוסף לפגיעה ברווחי חברת המקור, הפעולה פוגעת במוניטין של חברת המקור, ויוצרת תחושה של חוסר אמון במותג בקרב קהל הלקוחות.

 הפרת זכויותיהם של היוצרים

עוולה זו היא למעשה פרסום, העתקה, שיכפול ושימוש בקניין הרוחני וביצירתו של אדם או עסק, ללא אישורו של בעל זכויות היוצרים. זוהי למעשה הפרה של חוק עוולות מסחריות שבא להגן על בעליו של כל קניין רוחני.

למי עליך לפנות

במקרה של חשש לפעולה זו, המהווה הפרת זכויות יוצרים באינטרנט, הפרת זכויות יוצרים בפייסבוק וכדומה, יש לפנות באופן מיידי לעורך דין זכויות יוצרים , או עורך דין קניין רוחני העוסקים בתחום שכן זהו תחום ייחודי המצריך ידע ומומחיות.

להקדים תרופה למכה

פנייה לעורך דין זכויות יוצרים לאחר שזכויותיך הופרו היא הכרחית, אולם ביכולתך להקדים תרופה למכה, ולפנות לעורך הדין לפני שאתה מוציא את המוצר שלך לשוק, בכדי שיפעל לרישום סימן מסחר, רישום פטנט, רישום מדגם, וכל פעולה אחרת שתעזור מאוחר יותר לעמוד על זכויותיך. ככל שתקדים לפנות לעורך הדין (כגון עורך דין קניין רוחני) כך תוכל להיערך טוב יותר כנגד הפרת זכויות יוצרים של יצירתך המקורית. אמנם אינך חייב לבצע רישום סימן מסחר על מנת לתבוע בגין הפרת זכויות היוצרים בגין הפרה זו, אולם רישום מוסדר יעלה את הסיכויים שלך לזכות בהגנה מפני חיקויים והפרת זכויות.

ליווי וייעוץ מקצועי

כדי לשמור על זכויות היוצרים שלך, על המותג שיצרת ועל המוניטין שרכשת, אתה צריך בעל מקצוע מנוסה לצידך- עורך דין זכויות יוצרים. בנוסף להבנה מעמיקה וניסיון בנושאים של קניין רוחני וזכויות יוצרים, על עורך הדין המטפל בעניינך לשלוט במדיה האינטרנטית, בה מתבצעות גניבות עין והפרות זכויות יוצרים בתדירות רבה ובקלות. כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין זכויות יוצרים או עורך דין קניין רוחני לקבלת תוצאות אופטימליות.

למשרד עו"ד עופר רוזנבלום ניסיון ומומחיות בייצוג לקוחות בנושא גניבת עין. צוות המשרד ישמח לעמוד לרשותך לטפל במותג שלך, ולהגן על המוניטין והרווחים של העסק שלך מפני הפרת זכויות היוצרים שלך באינטרנט. לקביעת פגישה עם עורך דין עופר רוזנבלום ולהתייעצות ראשונית השאר פרטיך באתר, או התקשר לטלפון  073-3744405 .

5/5 - (1 vote)